10.06.2015

Harry Potter TAG

  Jestem wielką fanką Harry’ego Potter’a. Postanowiłam, że na dobry początek zrobię właśnie Harry Potter TAG. Natknęłam się na niego, gdy przeglądałam bloga Życie między wierszami, więc bardzo dziękuję Marcie – autorce wpisu.





Zapraszam wszystkich fanów tej serii do czytania, ale ostrzegam: jeśli ktoś nie przeczytał wszystkich siedmiu tomów, w moich odpowiedziach mogą być zawarte spojlery!



 1.Ulubiona książka?
Trudny wybór. Wiedziałam, że kiedyś będę musiała odpowiedzieć na to pytanie. Moją ulubioną książką z tej serii jest Zakon Feniksa. Dlaczego wybrałam akurat ten tom? Już wyjaśniam. Otóż, w tekście było wiele sytuacji, których bardzo brakowało mi w ekranizacji tej części powieści.  Jedną z nich były odwiedziny Artura Weasley’a w Szpitalu św. Munga. Tak bardzo chciałam zobaczyć przechodzących przez szybę domu handlowego Purge & Dowse czarodziei.

2.Ulubiony film?
Tym razem jestem pewna odpowiedzi. Zdecydowanie moim faworytem, jeśli chodzi o filmy jest Insygnia śmierci II, nie tylko dlatego, że Hermiona i Ron przeżywają tam swój pierwszy pocałunek. Podoba mi się tak ciekawie przedstawiona Bitwa o Hogwart. Jest w nim też wiele powodów do wzruszenia. Ja zawsze wylewam morze łez, gdy umiera Fred.


 3.Najmniej ulubiona książka?
Ha ha, dobrze sformułowane pytanie. Nie da się nie lubić któregokolwiek tomu. W moje gusta nie trafiła Komnata Tajemnic. Pająki? Zdecydowanie nie moja bajka. Ludzie z arachnofobią – łączmy się.

4.Części książek bądź filmów, przy których płakałaś.
Płakałam tylko oglądając Insygnia śmierci I i II.  Czytając książkę, jedynie wyobrażamy sobie śmierć bohatera, ale gdy widzimy, jak on umiera… I jeszcze ta reakcja Weasley’ów stojących przy martwym Fredzie. Łezka w oku się kręci.


5.Jakbyś mogła być z dowolnym bohaterem, to kto by to był?
Oczywiście Ron Weasley, ale nie zrobiłabym tego Hermionie, bo bardzo do siebie pasują.

6.Ulubiona postać?
Można wybrać kilka? Oczywiście, rodzina Weasley’ów, Syriusz, Zgredek i Hermiona.


7.Jaki byłby twój patronus?
Postanowiłam postąpić podobnie jak Marta z Życia między wierszami i zrobiłam quiz. Moim patronusem byłby królik. Piąteczka, Luna (tak, wiem, że jej patronusem jest zając, ale przynajmniej są do siebie podobne)!


8.Jak byś mogła mieć Czarną różdżkę, Kamień wskrzeszenia lub Pelerynkę niewidkę, to co byś wybrała?
Oczywiście, że Pelerynkę niewidkę! Wahałam się pomiędzy nią a Kamieniem wskrzeszenia, ale w końcu podjęłam decyzję.


9.W jakim byłabyś domu?
Oficjalna ,,Tiara Przydziału”, czyli ta na pottermore.com, ,,wpakowała mnie” do Ravenclaw’u, ale jestem zadowolona z tego wyboru.

10.Czy grałaś w gry komputerowe?
Tak! Posiadam Zakon Feniksa na PC, i obydwie części Insygniów Śmierci na Playstation 3


11.Na jakiej pozycji w drużynie Quidditcha byś grała?
Chyba stałabym na trybunach…

12.Czy podobało ci się zakończenie serii?

Tak. Jedyne, czego mi zabrakło (przynajmniej w filmie, książki nie czytałam bardzo dawno) to gratulowanie Harry’emu, że w końcu pokonał Voldemorta.


13.Ile dla ciebie znaczy Harry Potter?
Ostatnio mogę oglądać kilka razy dziennie każdą część, a niedługo zamierzam jeszcze raz przeczytać całą serię. Myślę, że to wystarczająca odpowiedź.

Nominuję wszystkich chętnych, by zrobić ten tag.

Mam nadzieję, że post Wam się spodobał. Proszę o komentarze i linki do Waszych tagów.

~ Krakersowa